2013. április 9., kedd

Banános muffin

Ritkán készítek muffint. Valahogy a kevert tésztát inkább tepsiben szeretem megsütni, és nem a kicsi muffin formákba adagolva.
Viszont ha már muffin, számomra elengedhetetlen, hogy a recept TÉNYLEG a lehető leggyorsabb legyen: semmi méricskézés, semmi elektromos habverőzés, semmi "külön a száraz anyagok-külön a nedves alapanyagok" eljárás, semmi sok mosogatnivaló....Összekeverni mindent egyben, és mehet a formákba: ez a minimum, amit egy muffin recepttől elvárok, hiszen nekem a muffin tényleg a szupergyors sütik kategóriájába tartozik, amit általában akkor készítek, ha 1-2 db gyümölcs elindult a romlás felé vezető úton, és amúgy már egy egész tepsi sütibe/-re nem lenne elég.

3 db erősen megbarnult banán volt most az ihletadó, melyek olyannyira barnák voltak, hogy az egyiknek már csak a felét tudtam felhasználni.
Átfutottam pár muffin receptet, de mivel szokás szerint nem akartam sem a mérleget elővenni, sem az elektromos habverőt összeszerelni, érzésre készítettem el ezt a muffin. Olyan fincsi lett, hogy megérdemli, hogy feltegyem a blogra. Mi két nap alatt mind megettük, pedig nem is nagyon szeretjük a banános sütiket. :)

Hozzávalók:

  • 2 egész tojás
  • 1 kis doboz natúr joghurt (150g)
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 csésze cukor
  • csipet só
  • 2,5 db puha banán
  • 4-5 csésze finomliszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 csésze olaj
A csésze 1 dl-es.

A tojást, joghurtot, cukrokat és a sót  kézi habverővel lazán összekeverjük, majd beletördeljük a puha banánt (apróra), hozzáadjuk a lisztet és sütőport, elkeverjük. A végén beleöntjük az olajat. ( kb. 5 perc az egész, végig kézi habverővel dolgoztam). A puha banán eléggé szétnyomódik keverés közben, de pont ettől lesz nagyon-nagyon finom!
Szükség szerint tegyünk még bele lisztet, ha folyós, esetleg egy kis olajat, ha túl sűrű.
Belekanalazzuk a masszát a papírkapszlikkal kibélelt muffinformában, és alacsony hőmérsékleten viszonylag sokáig sütjük, mert a sok banán miatt lassan sül. Végezzünk tűpróbát!

Nekem szilikonos muffinformám van, ami kicsit kisebb méretű, mint egy átlagos muffin forma (a kapszlit alig tudtam beletenni), és így lett 24 db ebből a mennyiségből.
A tészta felét belekanalaztam a formába, amíg sült, a maradék tésztába csokit reszeltem. Így a fele csokis-banános muffin lett. Nekem a sima ízlett jobban.


Frissen annyira puha és ragacsos a banántól, hogy nem lehet szépen lehúzni róla a papírt, de kit érdekel...az íze mennyei. Én melegen rögtön megettem 5 db-ot. :) Másnap egyébként a papír is tökéletesen lejött róla.

6 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Jaj a csajaim imádják! Banánosat még nem ettünk! Köszi a tippet! Ma nem erőltettem meg magam, krumpli főzelék volt pörkölttel. D:))
Viszont!

MEGKAPTAM AZ AJÀNDÈKOM!!!!!!!!!!!!!!!
Liza nyitotta ki nagy lázzal és el akarta csórinkázni a drága! De nem adom méltó helyre kell, hogy kerüljön! Élőben sokkal szebb ezekkel a szép fekete gyöngyökkel!!! Köszönöm szépen Ditti! !!!!!!!!!! Puszillak

Ditti írta...

Épp a krumplifőzelék lesz a következő recept, ami fel fogok tölteni. :)))

NAGYON ÖRÜLÖK!!!! :) reméltem, hogy élőben is tetszik majd, mert a kép mindig csalóka...jó helyen lesz nálad, ebben biztos vagyok! :) Puszi neked is!

trollanyu írta...

A gyerekeim szeretik, meg praktikus is, mert könnyen lehet csomagolni. A banán nálunk is íg végzi, vagy turmixban, esetleg banánkenyérben:)

Ditti írta...

:) Igen, a turmix nálunk is egy eléggé bevált megoldás a szottyadó gyümölcsök elfogyasztására. :)

Hankka írta...

De jól néz ki, gyönyörű belül a tésztája! :) Nálunk is gyümölcsös muffin készült, csak aszalt szilvával! :)

Ditti írta...

Köszi Hankka! Húú, az aszalt gyümölcsösek is nagyon finomak...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...