2013. április 16., kedd

Sajtos roló

Voltatok már úgy, hogy a családotok valamelyik férfi tagja addig-addig nyaggatott, amíg el nem készítettétek neki azt a finom sütit vagy ételt, amit egyszer, valahol evett?
Most Apa kattant rá erre a sütire, amit kolléganője szokott készíteni (tőle van a recept is). Annyira belelovalta magát, hogy ő ilyet AKAR enni, hogy a kolléganőjével még a formát is megvetette, mi meg végül Anyával elkészítettük. Esélyünk sem volt másképp tenni. :)


Mi 1 csomag 40 dkg-os leveles tésztából készítettük, de ehhez dupla mennyiségű krém kellett. Nekem 34 db lett belőle, de nem tekertem végig a formára a tésztát, csak kb. 3/4-ig.

Az eredeti receptet teszem közzé:

Hozzávalók:
  • 1 csomag  leveles tészta 
  • 10 dkg mascarpone
  • 15 dkg sajt
  • 7 dkg vaj
  • 1 tojássárgája 
  • 1 ek liszt
  • 1,5 dl tej
  • őrölt fehérbors
  • 1 db tojás a kenéshez (ez nem szerepel az eredeti receptben)
A leveles tésztát nagyon vékonyra nyújtjuk (ha előnyújtottal dolgozunk, akkor nem kell), majd kb. 1,5 cm-es csíkokra vágjuk és a formára tekerjük úgy, hogy a tészta fedje egymást.
A formákat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, megkenjük minden oldalról felvert tojással, és megsütjük.
A formán hagyjuk kicsit hűlni, majd lehúzzuk róla és teljesen kihűtjük.

A lisztet, a tojássárgáját, a mascarponét, 5 dkg reszelt sajtot, és ízlés szerint sót és őrölt borsot kevés tejjel robotgéppel csomómentesre keverjük, majd hozzáadjuk a maradék tejet és állandó keverés mellett sűrűre főzzük, majd teljesen kihűtjük.
Ezután hozzáadjuk a vajat és 5 dkg reszelt sajtot és robotgéppel alaposan kikeverjük.
A krémet habzsákba téve megtöltjük a tésztarolókat, a végeiket a maradék 5 dkg reszelt sajtba forgatjuk.

A rolókat lehetőleg közvetlen fogyasztás előtt töltsük meg, hogy a tészta ne puhuljon meg.



ezt a formát használtam

11 megjegyzés:

Belli írta...

Nagyon guszta!!!Ügyesek vagytok,látszik a képeken,hogy nagyon fincsi lett:)))Köszi a receptet.

Névtelen írta...

Jaj, ezt nem hiszem!!!:))) Nekem is ez a kedvencem, a cukiból mindig ilyent hozatok magamnak, ha sósat ennénk!!!:))) Kérlek Ditti, kérdezd meg a férjed, miféle üzletben lehet ilyen formát venni? Még jó, hogy most kezdtem a fogyókúrát...,no nem baj ezt muszáj elkészítenem és küldöm megint a fotót!!!:))) Köszönöm!!!:)))

Ditti írta...

Belli: nagyon szívesen! :)
Ovi Varázs: :) Nem a férjem (még nincs is sajnos), hanem apukám kolléganője szerezte be nekünk, de fogalmam sincs hol (azt hiszem egy vidéki konyhafelszerelés szaküzletben). Majd megkérdezem, de nagyon szívesen hozatok neked, és postán elküldöm, ha nem kapsz sehol. Az az igazság, én még sehol nem láttam ilyen formát, ezért is kérte meg apa a kolléganőjét, mert feléjük (Vecsés) viszont kapható. A csomagolásáról feltöltöttem egy képet, hátha segít.

Hankka írta...

Azért milyen jó, hogy esélyetek sem volt ellenállni, nagyon guszták lettek ezek a sajtos tekercsek! :) Nekem egyébként jobban bejön, mint az édes-habos verzió! :)

Edit írta...

Hűűű tényleg nagyon guszták, ezt én is iiiimáááádom! Sajtos roló....nyami :))) Persze néha nem olyant kap az ember amit elképzel...szóval tuti, így sk. sokkal finomabb :)))
Olyan ügyi vagy :)

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm, és a címkéből ítélve nem is olyan elérhetetlen!:) Bocsánat Ditti, egy kicsit figyelmetlen voltam,de én a férjem így szólítom, valószínű ezért történt!:) Nagyon köszönöm és szép napot kívánok!!!:)))

trollanyu írta...

Nagyon szépek lettek, én a boltit sosem szerettem, de a házi mennyei, nekem is van formám:) Remélem apukád elégedett volt:)

Gonda Hajnalka írta...

Hű de guszta! Én még nem ettem! Azt hiszem ezzel láncreakciót" indított el apukád!!!! D:))

Ditti írta...

Hankka: köszi!
Edit: Köszi! És hát igen, ez a sajtos roló simán lekörözi a boltit!
Ovi Varázs: ugyan már, semmi gond! :) Remélem kapsz majd ilyen formát, ha nem, nyugodtan keress meg, segítek beszerezni! :) Sok sikert az elkészítéséhez! És várom majd a fotót róla! ;)
Trollanyu: Bizony, elégedett volt, csak kicsit szomorú volt, mert hamar elfogyott. :D
Flóra: :))))))

Csilla írta...

Mennyire szeretem! Bár a minap vettem és annyira sós volt. :o Mikor kisebbik gyerekemmel terhes voltam, két dolgot ettem folyton: a kakaós kekszet és a sajtos rolót. :))) Megjegyzem, hogy Nálad található hozzá recept, majd egyszer talán elkészül, formám már elég régóta van a szekrény mélyén lapul. :)

Ditti írta...

:))) Remélem Csilla,hogy el fogod készíteni, és majd beszámolsz róla! Én nem vagyok sós süti rajongó, de ez nekem is nagyon ízlett!
Már gondolkodom, hogy milyen édes töltelékkel készítsem el legközelebb. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...