2018. szeptember 25., kedd

Diós-kávés pite

Fördős Zét kedvelem, szerintem jó kis receptjei vannak. :)
Ez a pite tényleg mennyei, kávé, tea mellé egyszerűen kitűnő.
Az én pitém alacsonyabb lett, mint az eredeti receptben szereplő képen, köszönhetően annak, hogy én egy nagyobb átmérőjű, de laposabb sütőformában készítettem el.



Hozzávalók:

tésztához:
  • 12 dkg hideg vaj (apróra kockázzuk)
  • 3 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 0,5 dl hideg víz
  • 2 csipet só
a töltelékhez:
  • 20 dkg pörkölt dió + 2 dkg díszítéshez
  • 2 db tojás
  • 10 dkg porcukor
  • 1 dl habtejszín
  • 0,75 dl lefőzött eszpresszó
  • 1 narancs reszelt héja
  • csipet só
a díszítéshez:
  • egész pörkölt dió szemek
  • porcukor
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, nyújtjuk, a piteformába tesszük. Teszünk rá alufóliát, abba babot vagy lencsét szórunk, hogy a tésztát lent tartsa sütés közben. Kb tíz percig így sütjük (180 fokon), majd levesszük róla a fóliát és a nehezéknek szánt hüvelyest, és további tíz percig sütjük.

A diót egy serpenyőben megpirítjuk,majd miután kihűlt, lemorzsoljuk róla a felesleges héjat. 2 dkg-ot félreteszünk belőle a díszítéshez, a többit pedig aprítógépben ledaráljuk. A tojást a porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a darált diót, a tejszínt, kávét, a narancs reszelt héját és a sót, jól összekeverjük és az elősütött pitetésztába öntjük, készre sütjük.
Akkor jó, amikor megszilárdult a teteje. Kihűlés után porcukorral és diószemekkel díszítjük.

1 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon tudnám szeretni guszta! Már én is sütöttem Zé receptjei közül!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...