2013. június 26., szerda

Blogszülinapi játék összefoglaló

Először is köszönöm, hogy játszottatok a blogszülinapomon!

Elterveztem, hogy majd nagyon sokan játszotok, és hogy szuper grafikonokon fogom bemutatni a válaszaitok összesített eredményét, de valamiért nem volt túl szimpatikus az ajándék, a blogom vagy a feladat, mert nagyon kevesen jöttetek játszani.
Ennek ellenére köszönöm azoknak, akik jöttek, játszottak és válaszoltak, az összesítés azért nem marad el!


A dolgok, amik nélkül már nem tudjátok elképzelni a konyhátokat:
1. helyezett holtversenyben a SÜTŐ (főként az elektromos sütőt dicsértétek, némelyek még a légkeveréses funkciót is kiemelték. :) és a ROBOTGÉP végzett. Robotgépnél többfélét is említettetek: KitchenAid, Bosch Mum, tálas mixer, kézi robotgép, kenwood konyhai robotgép.
2. helyezett hármas holtversenyben: ELEKTROMOS HABVERŐ, APRÍTÓGÉP (említett márkák Nicer-dicer, Nile), SZILIKONOS EDÉNYEK (muffin forma, tepsi, keverő tál, kanál)
3. helyezett: BOTMIXER, TURMIXGÉP, FORGATHATÓ TORTATÁL, DIGITÁLIS KONYHAI MÉRLEG és ZÖLDSÉGHÁMOZÓ KÉS
és amiket még említettetek:mosogatógép, kerámia bevonatú serpenyő, tésztavágó, kenőkés, elektromos tejhabosító, mozsár, borőrlő, mosogatógép, mikrohullámú sütő, kenyérvágó kés, kukta, vízszűrő kancsó, vízforraló, V szeletelő, fagyigép, szendvicssütő, kenyérsütő gép, cserépedény, zománcos teáskanna, tejhőmérő, húsvilla, fakanáltartó

A dolgok, amik nagyon feleslegesek nálatok:
1. helyezett holtversenyben: ELEKTROMOS KÉS, KUKTA
amiket még említettetek: elektromos habverő dagasztó spirálja, kukta, mozsár, jénai tál ráccsal, Hot-Plate sütő, gyümölcscentrifuga, étel letakaró ernyő, műanyag petrezselyem aprító

Amit nagyon nem szerettek csinálni a konyhában:
1. helyezett, a kategória abszolút győztese: MOSOGATÁS. Sokan külön kiemeltétek, hogy a mosogatáson belül mi a legszörnyűségesebb. A mosogatások legutálatosabb fajtája szerintetek a nokedli készítés utáni mosogatás, ezt követi a kelt tészta utáni mosogatás, majd jön a puliszka és az odakozmált ételek után való suvickolás. :)
2. helyezett: PANÍROZÁS (van aki a húst, van aki a zöldséget, van aki mindkettőt, úgy ahogy van.:D )
3. helyezett: NYERS HÚS TISZTÍTÁSA, BONTÁSA, APRÍTÁSA
4. helyezett: HAGYMA PUCOLÁS ÉS APRÍTÁS, KRUMPLIPUCOLÁS
amiket még említettetek: folyamatos kevergetés, pataki tálat kivenni a sütőből :), paradicsom passzírozás, edények eltörölgetése és elpakolása, gázrózsa tisztítása, polcokon lévő cuccok takarítása, spájz rendbetétele

És íme, az én válaszaim:

Amik nélkülözhetetlenek a konyhámban:
1. botmixer az aprítós részével együtt ( ez utóbbit rengeteg mindenre használom: fagyos gyümölcs darálástól kezdve, a hagymaaprításon át a kenőmájas készítésig)
2. elektromos habverő ( a dagasztó spiráljával még csak most barátkozom, nem is olyan rossz az sem...)
3. Zenker tortavágó húr, és Zenker tortavágó karika
4. szilikonos ecsetek (sokkal jobb vele dolgozni, mint a hagyományos tollal)
5. minőségi kések, mert az életlen késtől nincs idegesítőbb.

Amik teljesen feleslegesek a konyhámban:
Igazából mikor még otthon laktam, sikerült pár teljesen felesleges dolgot összevásárolnunk, ilyen volt pl. a chips sütő, vagy a hosszú nyelű alumínium forma, amit palcsintatésztába majd forró olajba kell mártani és így kisütni a palcsinta tésztát (semmire sem jó, ragad rá a tészta, vagy csak mi voltunk bénák).
De azért nekem is van pár dolog, ami nélkül teljesen meglennék:
-termosz: igaz nem vettem, hanem kaptam, de sosem használjuk.
-kézi diótörő: általában mindig van pár kg  pucolva, abból csemegézünk, azt viszont kis kalapáccsal törjük.
-Chef"n ujjra húzható hámozó: baromi jól néz ki, éles is, jól hámoz, de semmivel sem jobb, mint egy sima hámozó, alig használom
-Tojásfőző óra: eper formájúm van, nagyon cuki, de amikor használni lehetne, mindig elfelejtem, így teljesen felesleges. :)

Amit nagyon nem szeretek csinálni a konyhában:
- halpucolás: ez a lehető legvisszataszítóbb munka számomra a konyhában
- csirke/tyúk kopasztás, pucolás,bontás
- sülthúsos tepsi és nokedlis cuccok elmosogatása
+1:  és ami még nagyon FÚJ, az a konyhaszekrény tetejének a megtisztítása a ragacsos portól/kosztól. :D

Akik játszottak: 
Éva

Trollanyu

Teller Cake
Zsuzska
Lezsik
Süni
Hajni
N.D Lélekdoromboló
Erika
Mammka
Edit (e-mailben írta meg válaszait)

És jöhet a dobpergés, a nyertes nem más, mint:
MAMMKA! :) Gratulálok!!! :)

És a végére egy kis megjegyzés:
Kicsit el voltam tűnve mostanában, de most már újra itt vagyok, igyekszem mindenkit visszaolvasni, és aktívabban blogolni. Köszönöm, hogy megvártatok! :)

14 megjegyzés:

Monika írta...

Hűűű!Nagyon meglepődtem,köszönöm szépen! A többiektől bocsánat,hogy nem nekik hagytam meg a nyerést.:)
Nagyon jó játék volt,nyeremény nélkül is jöhet ilyen még!

trollanyu írta...

Gratulálok Mammkának:) Köszönöm a játékot, érdekes volt nagyon:) Most rájöttem, hogy nekem nincs ilyen tortavágó húrom meg karikám, pedig jó lenne:)

Névtelen írta...

Én nem játszottam, mert nem vagyok blogger, de mindig benézek hozzád és sok receptedet ki is próbáltam már. Úgy látom, hogy a konyhában azonos dolgokat nem szeretünk csinálni.A konyhaszekrény tetejére mindig teszek papírt takarítás után, így legközelebb gyorsabban megy a munka. A húsos tepsit én is utálom takarítani, viszont jól bevált a szódabikarbónás súrolás. A nokedlis cuccokat pedig először mindig hideg vízben mosom le, így nem nyúlik, nem ragad. Az is biztos, hogy annyi felesleges dolgot összevásárol az ember, de ez nem csak a konyhában van így.Éva

Gonda Hajnalka írta...

Jaj én sem játszottam, mert mondhattam volna valamiket, de nem őszinte válasz lett volna! Engem aztán nem érdekel, hogy mi van mi nincs...a konyhában nem vagyok függő ha kedvem van a robotgépet használom, ha nincs a kezemet! D:))
Megaztán nagyon le vagyok maradva...
Örülök, hogy már itt vagy! Örülhet a nyertes is! Gratulálok Mammka! Puszi

Éva írta...

Gratulálok Mammkának! Köszi a játékot és az összefoglalódat!Utólag jöttem rá hogy tortavágó hurom van csak nekem nem müködik a használata de lehet hogy én vagyok balkezes?:)

Horváth Emerencia írta...

Gratulálok Mammka! Örvendek, hogy visszatértél Ditti!

Monika írta...

Ó,elfelejtettem még egy nagyon fontos kedvencem: a sütőpapír!!!!!!!
Nagyon megkönnyíti a tepsik mosogatását,persze nem lehet mindenhez használni,de sokhoz igen.És még az alufólia: ha tepsiben sütök húst, sokszor teszek alulra alufóliát.Igen,a tepsiket én is utálom súrolni.:)Drága férjem most már megkímél ezektől.:)

Erika írta...

Szívből gratulálok a nyertesnek, Mammkának!!!

Ditti, nagyon jó összefoglalót készítettél! A mosogatást úgy látszik egyikünk sem szereti.

A konyhaszekrényt tetejét én is papírral védem meg, mint ahogy Éva is írta. Nagyon megkönnyíti a takarítást, mivel magába szívja a zsíros párát. Csomagolópapírt vagy selyempapírt használok. Attól függően, hogy mi van itthon.

Köszönöm Neked a játékot!!!

Monika írta...

Sokat tanultam tőletek! utálom a konyhaszekrény tetejének a takarítását és eddig eszembe nem jutott,hogy papírral takarjam le. KÖSZI!!!!!

Gerdi írta...

Tanulságos összefoglalót írtál!
Nekem szimpatikus a blogod, a játék is eredeti, de nem igazán van időm játszani. Kivétel a Blogkóstoló, ezt nem szoktam kihagyni.

Hankka írta...

Csatlakozok Gerdihez, ugyanezt tudom én is mondani. :) Szeretem a blogodat, az összefoglalót is szívesen olvastam, nagyon érdekes, sőt hasznos dolgokat tudtam meg belőle! :)

HajniZoli írta...

Gratula a nyertesnek!:-)Jó játék volt, jöhet máskor is.
A tortalap vágó nagyon tetszik, jó befektetés.
Termoszt én használok főleg télen, kirándulásokra jó a meleg ital.

Ditti írta...

KÖSZÖNÖM-KÖSZÖNÖM NEKTEK! :) Nagyon jó érzés volt végigolvasni a hozzászólásokat, és a hasznos tippeket! Ezután tutira teszek papírt a szekrény tetejére! :) Viszont a nokedlit én is hideg vízben mosom el először, de sajnos így is utálom csinálni. :D
Szódabikarbónás súrolás pedig felírva a listára. :)

Csilla írta...

Kedves Ditti! Igaz kitettem a játékodat, mert nagyon tetszett, de sajnos nem volt időm. Elkezdtem megírni, de kifutottam az időből...
Gratulálok a nyertesnek!! Neked pedig ismételten a blogodhoz! Csak így tovább! A konyhaszekrény tetejére a papír fantasztikus ötlet, be fogom majd vetni. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...