2013. június 10., hétfő

Cseresznyeleves

A gyümölcsleves mindig, minden formában jöhet!
Ezúttal csak cseresznyével készült, sok citrommal és kevés cukorral, így nagyon frissítő lett a végeredmény.
Én most korai cseresznyéből készítettem, ezért nem olyan mélypiros a tányérban lévő cseresznyék színe.

Hozzávalók:
  • kb. 4 marék magozott friss cseresznye
  • 2 rúd fahéj (vagy őröl fahéj)
  • néhány szem szegfűszeg
  • cukor
  • fél citrom leve és reszelt héja (de felkarikázva is belefőzhetjük)
  • egy kis doboz tejföl kb 3/4-e (helyettesíthető tejjel vagy tejszínnel is)
  • 2 csapott ek liszt (helyettesíthető pudingporral)
A cseresznyét a fahéjjal, szegfűszeggel, citromlével, citromhéjjal, és ízlés szerint cukorral és csipet sóval bő vízben feltesszük főzni, pár percig forraljuk.
A tejfölt elkeverjük a liszttel, a felforrt léből merítünk hozzá, elkeverjük, és behabarjuk vele a levest.
Lehűtjük, és fogyasztjuk.
Mentalevéllel díszítettem. :)

6 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta! Nagyon szeretem a gyümölcslevest bár még cseresznyével nem csináltam csak meggyel meg almával de biztosan nagyon finom!

trollanyu írta...

Évek óta nem ettem gyümölcsvlevest, pedig szeretem:)Itt még nincs csersznye szezon, kapni ugyan lehet, de semmi íze.

teller-cake írta...

Látom nálad is beindult a cseresznye-szezon! ;-) Már a kertünkben is érik a cserkó! Megválaszoltam a blogszülinapi kérdéseidet, nézz át hozzám! :)

Ditti írta...

Sziasztok lányok! Köszönöm szépen! :)
Éva: én mindig épp aból készítem, ami érik, a meggy-alma páros talán legklasszikusabb és egyben legfinomabb változat is, de én szoktam csak almával, csak szilvával, csak eperrel is készíteni, vagy keverve, van, hogy 3-4 féle gyümölcsöt teszek bele, mindenhogy nagyon finom!
Trollanyu: hát nálunk meg Lazac nincs annyi, mint nálatok...:D
Zsuzsi: köszi, láttam, örülök, hogy jöttél játszani! :)

Gonda Hajnalka írta...

Nálunk még éretlen! Mindennel le vagyunk itt késve? Szia Ditti! Fincsi!!!

Ditti írta...

nem, dehogy vagytok elkésve, csak ez nagyon korai fajta! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...