2013. április 3., szerda

Puncstorta

A hétvégén nem csak Húsvétot, hanem Apa 56. születésnapját is ünnepeltük. Puncstortával leptem meg, ez a kedvence. :)
Az elkészítés elég kalandosra sikerült, mert a tortalapom nagyon nem lett szép: lapos is lett, és a közepe is beesett, pedig nem először sütöttem meg...
De két vékony kerek lapot azért tudtam belőle vágni, a többi pedig ment a töltelékbe.
Két recept között vacilláltam sokáig, míg végül elkészült a saját verzióm.
Köszönöm a ihletet Teller Cake-nek és Illéskrisznek. Eredetileg Teller Cake tortáját szerettem volna megsütni, de elfelejtettem sütőpapírt venni, és persze erre az utolsó pillanatban jöttem rá...Illéskrisz puncsos sütijével meg az volt a bajom, hogy nem torta.
Lássuk, mit sütöttem ki ebből! :)




Hozzávalók:

  • 18 db babapiskóta (Ha nektek szép magasra sikerül a tortátok, akkor a töltelékhez kevesebb babapiskóta is elég lesz, hiszen több lesz a tortából belekerülő anyag)
  • 2 dl víz
  • 20 dkg porcukor
  • piros ételszínezék
  • 2-3 ek tej
  • 5-6 ek rum
  • 5 dkg puha vaj
  • 2 ek sárgabarack lekvár + a kenéshez
  • 1 csapott ek. kakaópor

díszítéshez:

  • 1 nagyobb tojás fehérje
  • 20 dkg porcukor
  • pár csepp piros ételfesték
  • darált keksz az oldalára

A tortalapot megsütjük, teljesen kihűtjük. Két nagyon vékony réteg lapot vágunk belőle: nekem ebben a Zenker tortavágó karikája segített :). (Ha szép magas a tortánk, akkor a tetejéről és az aljáról vágjuk le a vékony lapokat, ha olyan csúnya, beesett, mint nekem, akkor vágjuk le jó vastagon a tetejét, és a megmaradt alsó részt vágjuk kettő vékony lappá.)
A maradék piskótát apró darabokra tépjük, a babapiskótákat késsel kb. 1 cm-es darabokra vágjuk, és együtt egy tálba tesszük őket.
A 2 dl vízből és a 20 dkg porcukorból szirupot főzünk, amit ráöntünk a piskóta darabokra.
A tejet, rumot és néhány csepp ételfestéket összekeverünk, és ezt is ráöntjük a piskótákra, alaposan elkeverjük, hogy mindenhol színezze a festék.
Ezután kakaóval és lekvárral ízesítjük, belekeverjük a vajat és hűtőbe téve pár órát állni hagyjuk.
A tortaformát elmossuk, szárazra töröljük, az aljár tesszük az egyik vékony lapot, sárgabaracklekvárral vékonyan megkenjük, ráhalmozzuk a rumos masszát, elegyengetjük, tetejére tesszük a másik lapot.
A mázhoz a tojásfehérjét a porcukorral kikeverjük, színezzük, és a torta tetejére simítjuk a 2/3-át. A torta oldalát darált keksszel vonjuk be. Ha megszáradt a torta tetején a máz, a maradék 1/3 részt is rácsurgatjuk, ezzel díszítjük.
Én még fehér csokiból készítettem rá 56-os számot és pöttyöket úgy, hogy a csokit kevés olajjal gőz fölött felolvasztottam, majd alufóliára mintáztam az alakzatokat. Hűtőbe tettem, és dermedés után az alufóliáról leszedve csak a tortára kellett helyezni.

feldíszítve :)

egy gyors kép, mielőtt mind efogyna :)

6 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

ISTEN ÉLTESSE DRÁGA ÉDESAPÁDAT!!! SOKÁIG...ERŐBEN...EGÉSZSÉGBEN!!!!
Nagyon guszta! Biztos isteni finom lehetett!!! Ügyi!

Ditti írta...

Nagyon köszönöm Apa nevében is! :) Hát félve vittem le hozzájuk, mert amit sütés közben műveltem, arra nincsenek is szavak (hiszti-hiszti-hiszti, hogy nem lesz finom). De végül nagyon finom lett, ezért került fel a blogra, meg azért, hogy ha legközelebb megsütöm, emlékezzek rá, és ne legyek idegbajos. :)

Belli írta...

Nagyon boldog szülinapot kívánok Apukádnak így utólag is!!!A torta pedig szerintem nagyon jól sikerült:))
Ügyes vagy!

Ditti írta...

Köszi Belli! :)

Hankka írta...

Ügyes vagy, nagyon finom tortát sütöttél (egyébként is egyik kedvencem a puncstorta :)! :) Nagyon boldog szülinapot utólag is apukádnak, Isten éltesse erőben, egészségben! :)

Ditti írta...

Nagyon köszönöm Hankka! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...