2013. március 11., hétfő

Sertéspörkölt

Csak mert olyan finomra sikerült.... :)


Hozzávalók:
  • 1 kg sertéscomb
  • 1,5 fej nagy hagyma 
  • 3 duci gerezd fokhagyma
  • bors (frissen őrölve)
  • őrölt köménymag
  • pirospaprika
  • 1 nagyobb paprika (télen 3 ek télire eltett házi lecsóval helyettesíthető, ami csak paprikát és paradicsomot tartalmaz)
  • 2-3 löttyintésnyi házi paradicsomlé, vagy 2 db paradicsom
  • 2 ek sertészsír
A húst alaposan megmossuk, felkockázzuk.
A hagymát felkockázzuk, a zsíron üvegesre pirítjuk. Lehúzzuk a tűzről, megszórjuk pirospaprikával, majd rádobjuk a húst, visszatesszük a  tűzre, és néhány percig így pirítjuk. Közben rávágjuk a paprikát, aprócska darabokban a fokhagymát is hozzáadjuk. Fűszerezzük sóval, borssal, köménymaggal és meglocsoljuk a paradicsomlével, és kevés vízzel felöntjük ( a hús is enged egy kis vizet, ezért inkább utána pótoljuk a vizet, mintsem túl sokat öntsünk rá az elején).
Ezután fedővel letakarva, takaréklángon, de folyamatosan forrás alatt tartva, kb. 10-15 percenként megkeverve főzzük készre (nekem kb. 1,5 óra volt a főzési idő). Ha leve nagyon lefő, pótoljuk főzés közben.


5 megjegyzés:

Belli írta...

Guszta!
Nálunk ma csirkepörkölt volt:))))

Ditti írta...

:) Nagyon szeretem a csirkepörit is!!! :)

Anikó írta...

Én is hasonlóan csinálom, csak fokhagymát nem teszek bele, mert az nekem már nagyon erős, nehéz lesz.:-)

Szép napot neked!

Ditti írta...

Nekem meg fokhagyma nélkül elképzelhetetlen! :) Mivel nem pirítom meg a hagymával, nem lesz erős fokhagyma íze, mégis nagyon kell bele. Jó, mondjuk én fokhagyma rajongó vagyok, meg hál' Istennek nincs baj a gyomrommal sem. :) Mamám is hosszú-hosszú évekig fokhagyma nélkül készítette, mígnem egyszer egy lagziban isteni finom sertéspörköltöt evett, és megkérdezte a szakácsnőtől mi a titka: azt mondta a fokhagyma. :)

Anikó írta...

Lehet igazad van!:-) Csak anyósom csinálja fokhagymásan nem ízlik.:-)
Én is rajongok fokhagymáért, míg eszem. De utána..., na azért már nem rajongok.:-)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...