2013. február 27., szerda

Fűszeres keksz

Az apropót az adta, hogy volt még a hűtőben friss gyömbér, amivel már nem tudtam mit kezdeni, de mindenképp el akartam használni. Készült belőle ez a keksz és a maradékból sok-sok tea!

Eredetileg gyömbéres keksz a neve, de én inkább fűszeres keksznek hívnám, mert a gyömbér karakteres íze nem igazán intenzív benne. Állagában és ízében is a mézeskalács és a mézes puszedli közé tenném, szóval inkább karácsonyi keksznek fogom elkészíteni a továbbiakban.
Egyébként nagyon finom lett, a garázsvásárra vittem, mind elfogyott, nagyon szerették.
A karácsonyi keksz-repertoárba felvéve!

A receptet a Marmalade.hu-n találtam.


  • ¾ csésze vaj (10 dkg-ot használtam)
  • 2 csésze cukor
  • 2 tojás
  • ½ csésze méz
  • 4 csésze liszt
  • 3 teáskanál sütőpor
  • 2 teáskanál fahéj
  • 3 teáskanál szegfűszeg
  • ½ teáskanál szerecsendió (én firssen reszeltem)
  • 2 teáskanál gyömbér (én frisset használtam)
  • csipet só
Keverjük össze a lágy vajat és a cukrot, majd adjuk hozzá  a tojásokat, végül a mézet. 
A száraz összetevőket külön tálban keverjük össze. 
Öntsük a vajas keverékhez a száraz részt, és keverjük jól el. Azonos méretű diónyi nagyságú golyókat formázzunk a tésztából, amiket egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzünk. 
Nyomkodjuk meg az ujjunkkal, majd szórjuk meg cukorral (el is hagyható). Mintázhatjuk villával.
180 fokos sütőben 12-15 percig süssük.

4 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Na ezek a kekszek a kedvenceink! Persze nem ugyanezt szoktam elkészíteni, de leírás alapján nagyon jól hangzik!

Ditti írta...

Igen, finom is volt, érdemes kipróbálni szerintem (bár bevallom, én egy kicsit elbénáztam), de nagyon kíváncsi lennék, te milyen kekszeket sütsz! Felteszed majd a blogodra?

teller-cake írta...

Azt hiszem érdemes egy kísérletet tenni vele, nagyon szeretjük sz ilyen kekszeket! :)

Ditti írta...

Szia Zsuzsi! Örülök, hogy megtetszett! Ha elkészíted majd, szívesen olvasnék róla a blogodon! A tieid biztos sokkal szebbek lennének! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...