2013. február 25., hétfő

Paradicsomos gnocchi

Csillánál láttam meg péntek reggel ezt a finomságot, és mivel aznap szabin voltam, és a tervezett rakott krumplihoz úgyis krumplit készültem főzni, bedobtam még néhány darabot a főzővízbe, és így ebédre el is készült az én első gnocchim! Mivel Ő nem szeretni a húsmentes ételt, csak magamnak készült, Ő meg bánhatja, mert nagyon-nagyon-nagyon...



A szószhoz:
  • 1 közepes fej hagyma felkockázva
  • 2-3 gerezd fokhagyma apróra vágva
  • só, bors, bazsalikom, cukor
  • kevés olívaolaj
  • paradicsompüré (én sűrűbb házi paradicsomlét használtam)
Az olajon a hagymát megdinszteljük, rádobjuk a fokhagymát, hozzáadjuk a paradicsompürét (vagy paradicsomlét), fűszerezzük és összefőzzük. Mivel én paradicsomléből készítettem, kicsit tovább főztem, hogy besűrűsödjön, és nem is lett annyira tűzpiros, mint ha paradicsomsűrítményből készült volna, viszont így meg egészségesebb.
A végén én összeturmixoltam, hogy homogén legyen a szósz állaga, de ez a lépés akár ki is hagyható.

A gnocchihoz:
  • 5 db nagy krumpli
  • 1 tojás sárgája
  • rétes liszt, amennyit felvesz
A burgonyát megmossuk, héjastól sós vízben megfőzzük, majd meghámozzuk és krumplinyomóval áttörjük, kihűtjük.
Ezután a tojássárgával, sóval és liszttel összedolgozzuk, majd a képen látható módon elkészítjük a gnocchikat.
Egyszerre ne főzzünk ki túl sokat, én 3 adagban főztem ki ezt a mennyiséget. Ha kiszedtük a vízből, azonnal a szószra dobjuk, nem kell hideg vízzel leöblíteni!


Végül a szószt és a gnocchit összekeverjük, majd reszelt sajttal megszórjuk. Én a képen látható olasz sajtkeveréket használtam (ajándékba kaptam, és meglepően finom).

Ebből a mennyiségből 2 nagy adag, vagy 3 kisebb adag lesz.

nyami



9 megjegyzés:

Belli írta...

Felkerült az elkészítendők listájára! :)Nagyon jól néz ki!!

Gonda Hajnalka írta...

Látjátok ezt még én sem csináltam!!! De csatlakozom az előttem szólóhoz!!!
Guszti!

annalíz írta...

Én is megpróbálom...bár nudlit már készítettem, ez is hasonló

Ditti írta...

Hajrá lányok! Kérek majd ízélmény-beszámolót! örülök, hogy meghoztam a kedveteket egy jó kis olasz kajához! :)

Ditti írta...

És igen, tulajdonképp olyan, mint a nudli, semmi bonyolult nincs benne. :) Bár én a nudliba tojást nem szoktam tenni.

Belli írta...

Ditti!Megcsináltam és ISTENI FINOM!!!!!!!!!!!!Átkerült a "gyakran készítendő"-k listájára:))Köszönöm szépen!

Ditti írta...

Borzasztóan örülök!!!! Nagyon szívesen! Külön köszönöm a visszajelzést! :)

Horváth Emerencia írta...

Mindenki dícséri, így én is elmentettem:)

Ditti írta...

Jajj de jó! Nagyon örülök!!!! :)))) Köszönöm a visszajelzést neked is! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...