2013. február 22., péntek

Házi kenőmájas 1.

Nagyon elegem van már az egyforma ízű, agyonsózott-tartósított bolti felvágottakból, húskészítményekből. Eldöntöttem, hogy ezentúl igyekszek saját magam különféle kenegetőket készíteni: legyen az kőrözött vagy épp tojáskrém. Mert abban legalább tudom, mi van. És friss. És biztosan finom. :)
Úgy adódott, hogy a nagyon beteg kiscicámnak vettem csirkemájat. De ugye nem kérhet az ember lánya 2 db-ot a hentestől, így vettem egyből több, mint fél kilót. :) És amúgy is tervben volt már, hogy készítek házi kenőmájast. :)

A házi kenőmájasban az a jó, hogy könnyű elkészíteni és csak a képzeletünk szab határt, olyan jól variálható.
Lehet vajjal kikeverni, különféle friss és szárított fűszerekkel kísérletezni, főtt tojással kombinálni stb.
Mivel nagyon szeretem a paraszt májast, így én most pirított hagymával és pirított szalonna darabkákkal kevertem össze, a krémes állaghoz vaj helyett pedig a kacsasültből visszamaradó illatos rozmaringos kacsazsírt használtam fel.


Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 kisebb fej hagyma
  • kevés zsírszalonna
  • só, bors, majoranna
  • rozmaringos kacsazsír (vagy ami otthon van, bármilyen zsír)

A hagymát nagyon apróra vágjuk, kacsazsíron puhára dínszteljük, kiszedjük a serpenyőből, félretesszük.
A szalonnát szintén nagyon apróra vágjuk, kisütjük, de nem ropogósra, csak "szivacsos" állagúra, majd kiszedjük a zsírból egy szűrőkanállal, szintén félretesszük (a kisült zsírt ehhez a recepthez nem használjuk fel).
A megtisztított májat 3-4 darabba vágjuk, kacsazsíron megsütjük, majd még forrón összedaráljuk. (Én a botmixerem késes betétes darálójába kanalaztam a májat, és ebben mixeltem kenhető állagúra, villámgyors és mosogatásbarát megoldás!).
Ezután nincs más dolgunk, mint a pépesített májat a fűszerekkel, a hagymával és a szalonnával alaposan kikeverni. Nekem elég száraz volt, így apránként annyi olvasztott, rozmaringos kacsazsírt adtam hozzá, hogy kenőmájas állagú legyen.
Egy estét érdemes a hűtőben pihentetni, hogy az ízek szépen összeérjenek és a zsír visszadermedjen.
Fogyasztás előtt fél órával vegyük ki a hűtőből, hogy könnyen tudjuk a kenyérre kenni.


5 megjegyzés:

Belli írta...

Azt hiszem ezt ki kell próbálnom:)Mi is szeretjük a kenőmájast!Köszi a receptet!

Gonda Hajnalka írta...

Jaj és a tudat, hogy tudod mi van BENNE! Hű a mindenit de guszta:))

Ditti írta...

:) Próbáljátok ki, nagyon fincsi! És mindenki a saját szája íze szerint ízesítheti, ez benne a legjobb...hogy a variációk száma végtelen. :)

Hankka írta...

Jól hangzik, azt hiszem, el is fogom készíteni! :)

Ditti írta...

Szia Hankka! Ha sort kerítesz rá, és elkészíted, írd meg kérlek, hogy hogy sikerült! :) Mondjuk biztos vagyok benne, hogy nem fogod megbánni, ha elkészíted. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...