2013. február 16., szombat

Francia rakottas

A receptre Barbinál bukkantam még múlt héten, az eredeti recept Kisilditől származik. Annyira gusztának és egyszerűnek találtam, hogy múlt vasárnap el is készítettem Barbi receptje alapján, és nem bántam meg.
Házi vegetám sajnos nem volt, az igazit meg nem szeretem használni, így kihagytam, illetve a krumplis réteghez több burgonyát használtam, és a húshoz tettem fokhagymát is.
Nagyon finom lett, biztos, hogy még fogom készíteni, de legközelebb én kicsit több fűszert használok majd (pl. majorannát), szerintem attól még finomabb lenne (bár gondolom a házi vegeta is nagyon sokat dobott volna rajta).

Tűzforrón fotóztam :)
Hozzávalók

Töltelékhez:
  • 500 g darált hús (lapockát használtam)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma (Barbi receptjében nem szerepel)
  • kevés zsiradék
  • 1 evőkanál petrezselyem
  • 1 mokkáskanál pirospaprika
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 tojás
  • 1 tejben áztatott zsemle
  • só, bors
Krumplis réteghez:
  • burgonya
  • vaj
  • tej vagy tejszín
Összeállításhoz:
  • reszelt sajt (kb. 20 dkg)
A burgonyát megpucoljuk, felkockázzuk és sós vízben puhára főzzük.
Közben a felkockázott hagymát kevés zsiradékon üvegesre pároljuk, a végén belenyomjuk a fokhagymát, átforgatjuk,  majd rátesszük a darált húst, amit fehéredésik pirítunk. Sózzuk, borsozzuk, rászórjuk a petrezselymet, majd fedő alatt puhára pároljuk. A végén megszórjuk pirospaprikával.
A zsemlét langyos tejbe áztatjuk, majd kinyomkodjuk.
A tojást elkeverjük a tejföllel.
A húst, a kinyomkodott zsömlét és tejfölös tojást jól összekeverjük.
A megfőtt krumplit leszűrjük, és a szokott módon krumplipürét készítünk belőle.
Egy tepsit kikenünk zsiradékkal, belesimítjuk a krumplipüré felét, majd rátesszük a húst, erre a sajt fele kerül. Majd rásimítjuk a maradék krumplipürét, és a tetejét is megszórjuk a sajttal. Előmelegített sütőben a sajt pirulásáig sütjük.



3 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Guszta! Szeretem a tepsiben készült rakott ételeket!

teller-cake írta...

Szuper, be is ütemezem a hétre! :)

Ditti írta...

Én is szeretem a tepsis, rakott dolgokat, mert sokáig elég, és viszonylag hamar kész!
teller-cake: Majd írd meg hogy sikerült! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...