2015. szeptember 26., szombat

Nutellás kifli

Azon kevesek közé tartozunk, akik nem igazán szeretik a Nutellát önmagában, viszont most kaptam egy nagy üveggel, így kapóra jött, hogy kipróbáljam valamilyen édességhez.
Ezt a receptet választottam, és nem csalódtam, nagyon-nagyon finom! Nem rég sült ki, de már 3 db a pocakomban pihen. :D

Ilyen esős, sötét, borús időben igazán melegséget árasztó finomság. :)


Hozzávalók 24 darabhoz:
  • 50 dkg finomliszt (nálam kb. 8 dkg teljes kiörlésű tönköly is került bele)
  • 20 dkg puha vaj (nem margarin!)
  • 5 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2-3 ek tejföl
  • 1 dl tej
  • 2 tojás sárgája
  • csipet só
  • nutella a töltelékhez
  • 1 tojás a kenéshez
Az élesztőt a cukor egy részével langyos tejben elkeverve felfuttatjuk.
A tészta többi hozzávalójával jól kidagasztjuk (én robotgéppel dolgoztam), madj meleg helyen duplájára kelesztjük.
A tésztát 4 részre osztjuk. Az egyikből kb. 30 cm átmérőjű kört nyújtunk, félretesszük, majd kinyújtjuk a következőt. Ezt megkenjük nutellával, ráhelyezzük az előzőleg kinyújtott másik lapot, 12 cikkre vágjuk, a cikkek vastagabbik végéhez kiskanál segítségével nutellát halmozunk. Egyesével feltekerjük a cikkeket (vastagabb végén kezdve), majd sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, lekenjük felvert tojással, és szép ropogosóra sütjük.
A másik két tésztagombóccal ugyanígy járunk el.






1 megjegyzés:

Monika írta...

Hú,de gusztusos! Nagyon ügyes vagy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...