2012. december 27., csütörtök

Antónia szelet

Anyai nagymamám sütötte ezt a sütit profi módon, mindig ő jut róla eszembe. Ahogy nálunk a Zserbó, náluk az Antónia szelet volt AZ ÜNNEPI sütemény.
Amióta ő nincs, Vera nagynéném az, akitől egész egyszerűen követelni szoktuk, hogy készítsen karácsonyra, mert ő is Antónia-készítő nagymester. :D
De most már én is el tudom készíteni, és ennek roppantmód örülök! :)

Két titka van szerintem:
- csak vajból szabad elkészíteni (az imént konzultáltam Verával, és jót mosolyogtam, mert elárulta, hogy ő bizony mindig margarinnal készíti :D )
- a még meleg krémbe kell belekeverni a vajat

A tésztával egyébként nagyon könnyű dolgozni, nem ragad és könnyű vékonyra nyújtani, ezért kezdők is bátran nekiállhatnak.


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 8 dkg hideg vaj (apróra vágva)
  • 1 db egész tojás
  • 1 dl tej
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • csipet só
Krémhez:
  • 5 dl tej
  • 25 dkg porcukor
  • 8 evőkanál liszt
  • 4 dkg kakaó
  • 20 dkg vaj
  • 1 cs. vaníliás cukor
Tetejére:
  • kakaós máz: kakaó, porcukor,vaj,víz
  • vagy csokimáz: étcsoki, vaj
A tészta hozzávalóit rugalmas tésztává gyúrjuk, ha szükséges, kevés tejjel lágyítjuk. 5 részre osztjuk.
A tésztákat nagyon vékonyra nyújtjuk, és nagyobb tepsi hátulján 5 lapot sütünk belőle. Tepsiméret: kb. 25x38 cm.
A vajat és vaníliás cukrot kivéve a krém hozzávalóit csomómentesre keverjük, majd sűrű péppé főzzük.
A tűzről levéve belekeverjük a vajat és a vaníliás cukrot, és ha szép selymesre kevertük, tölthetjük is vele a lapokat (nem kell kihűteni).
Tetejére kakaóból, cukorból, vajból és vízből készült máz, vagy csokiból és vajból készült csokimáz kerül.

6 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szép neve van és irtó jól néz ki:) Lapsütögetős sütiket ritkán készítek, de a marlenkában nagyot csalódtam, kárpótolnom kell magam valamivel, ezt ki fogom próbálni:)Vajat használok csak, nem szeretem a margarint:)

Ditti írta...

Ebben nagyon bízom, hogy nem fogsz csalódni! Annyira, de annyira finom ez a süti, az egyik legeslegfinomabb szerintem, és tényleg nem nehéz elkészíteni! Nagyon örülnék, ha majd megírnád, hogy sikerült! :)
További jó pihenést és sütögetést! :)

Vicuska írta...

Én is listára teszem, másokkal ellentétben szeretm a több lappal, készülő sütiket, mert általában mind nagyon finom :)

Ditti írta...

Örülök, hogy meghoztam a kedved Visuka! Ha elkészíted, örülnék, ha megírnád hogy sikerült! :)
Igen a lapos sütik bár macerásak, de nekem is az egyik gyengéim. :)

Vicuska írta...

Én is gratulálok a színvonalas blogodhoz :) köszönöm a látogatást! Nem mindig van időm hozzászólni, de azért jövök majd.

Ditti írta...

Köszönöm! Most vettem észre: ne haragudj Vicuska, az előbb elírtam a neved!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...