2017. október 23., hétfő

Chilis csirkecombok sajtos burgonyatallérokkal

A facebookon jött szembe velem a burgonyás köret receptje, amit viszont csak nagyjából jegyeztem meg, így emlékezetből, saját ízvilágom szerint készítettem el. Pontos mennyiségeket nem írok, több sajt, vagy kevesebb morzsa stb. biztosan nem fog ártani neki, a fűszerekkel pedig bátran kísérletezzetek.
A burgonyatallér önálló ételként, tejfölös mártogatóssal is megállja a helyét, de az általam készített combokkal is nagyon jól összepasszolt.
A combok úgy készültek, hogy összedobtam, ami itthon volt, és annyira finom lett, hogy megosztom veletek is. Pontos recept itt sincs, a mennyiségek irányadóak.



Hozzávalók a sült combokhoz:

  • 12 db csirke felsőcomb
  • kb. 4 ek ketchup
  • kb. 4 ek szójaszósz 
  • 3-4 ek chiliszósz (mivel az chiliszósz nekem épp kifogyott az üvegből, kb. 1 dl vízzel kiöblítettem az üveget, és ezt is beleöntöttem a pácba)
  • 5 db duci gerezdből zúzott fokhagyma
  • só, bors
  • 2 csapott evőkanál nádcukor
  • zsír a sütéshez

A pác hozzávalóit összekeverjük, beleforgatjuk a combokat és legalább egy éjszakát állni hagyjuk.
Másnap sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk (a sütőpapírra kupacokba zsírt teszünk, és így tesszük rá a combokat bőrével felfelé).
A combokat a visszamaradt páclé felével meglocsoljuk, majd elkezdjük megsütni (nem kell letakarni és a sütőt sem fontos előmelegíteni).
Amikor már majdnem kész, a maradék páclét rákenjük, visszatoljuk, és megvárjuk még szépen a combok tetejére sül.
A combokat ezúttal sülés közben nem forgattam, és tökéletesek lettek, viszont sülés után elég sok víz maradt a tepsiben, ami a combokból sült ki, ezért egy külön jénaiba azonnal kivettem a combokat, és így toltam vissza a már elzárt, de még meleg sütőbe tálalásig.

Hozzávalók a burgonyás körethez:

  • kb. 8 db nagyobb burgonya
  • reszelt sajt ízlés szerint  (nálam füstölt és trappista vegyesen, kb. 15 dkg) + a töltelékbe néhány szelet
  • só, bors
  • szerecsendió
  • 1 db nagyobb tojás, vagy két kicsi
  • 2 ek tönkölybúzaliszt
  • 2 ek zsemlemorzsa
  • egy csokor friss petrezselyem
  • olaj és zsemlemorzsa a sütéshez


A burgonyákat héjastól sós vízben megfőzzük, majd pucoljuk, áttörjük és kihűtjük, majd a többi hozzávalóval összedolgozzuk.
A sajtból (ami lehet mozzarella is) kisebb darabokat vágunk.
A krumpliból egy kis adagot kilapítunk, beletesszük a sajtot, majd egy másik kilapított krumplis réteget fektetünk rá, a széleit összedolgozzuk, zsemlemorzsában meghempergetjük, és kevés olajon mindkét oldalát kisütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...