2012. október 3., szerda

Karfiol csőben sütve

Kb. egy éve beszélgettünk a munkahelyen róla, és a kolleginák egymás szavába vágva konstatálták, hogy ez bizony milyen finom étel.
Aztán, mikor kérdeztem, hogy kell készíteni, csak ennyit mondtak: "tudod, előfőzöd, és tejfölös-tojással leöntöd" :)
Mivel hirtelen jött az ötlet, hogy elkészítsem múlt héten, már nem néztem utána pontos receptnek a interneten, úgyhogy tudjátok, csak előfőztem, és leöntöttem tejfölös-tojással. :)
Na jó, azért egy kicsit felturbóztam.


 Hozzávalók:
  • 1 nagy fej karfiol rózsáira szedve
  • 2 ek. 10%-os ecet
  • 1 nagy doboz tejföl kb 3/4-e
  • 3 egész tojás
  • 1 duci gerezd fokhagyma reszelve (kihagyható)
  • frissen őrölt bors
  • kevés vaj vagy margarin
  • zsemlemorzsa
  • sajt
A karfiolt ecetes, sós vízben majdnem készre főzzük.
Egy kisebb tepsit kivajazunk, majd zsemlemorzsával megszórjuk.
A majdnem megfőtt karfiolokat kiszedjük, lecsepegtetjük és a tepsibe sorakoztatjuk
A tejfölt, tojásokat, ízlés szerint sót és frissen őrölt borsot, ill. a fokhagymát összekeverjük, és a karfiolra öntjük.
A tetejét reszelt sajttal megszórjuk, és pirulásig sütjük.
Négy kocka lesz belőle.



2 megjegyzés:

Edit írta...

Hejj de guszta, és imádom a karfiolt :) Na ilyent én is rittyentek.
Szoktam csinálni hirtelen ötlettől vezérelve vegyes zöldséget, szintén előfőzöm, majd sajttal megszóroma tepsiben, s be a sütőbe. Az is fini.

Ditti írta...

Igen, minden zöldség fincsi így!
Én meg legutóbb a puliszkához kaptam kedvet tőled, a hétvégén biztos elkészítem! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...