2013. szeptember 23., hétfő

Almás táska leveles tésztából

Nagyon szeretem az almás táskát, de a gyorséttermi láncét már elvből nem eszem, a pékeknél meg egyre rosszabb ízben és minőségben egyaránt.
Volt pár darab romlásnak indult alma a kamrában. És lapult anyuék hűtőjében egy csomag leveles tészta, ami nekem épp kapóra jött ennek a finom almás táskának az elkészítéséhez. Elkértem anyától a tésztát, és itthon pikk-pakk elkészítettem.
Lidl-s leveles tésztát használtam, ami 3 lapot tartalmazott, 1 lapból 2 db almás táska lett.




Hozzávalók (6 db-hoz):

  • 1 cs. leveles tészta 
  • kb. 3 db közepes alma
  • cukor
  • fahéj
  • 2 ek citromlé
  • 1 db tojás sárgája
  • kevés liszt a nyújtáshoz
Az almákat meghámozzuk és apró kockákra vágjuk. A citromlével, cukorral és fahéjjal jól átforraljuk (3-4 percig, kevergetve), hagyjuk langyosra hűlni.
A tésztát lisztezett deszkán nagyon vékonyra nyújtjuk, téglalapokat vágunk belőle, az egyik felét bevagdossuk, a másik felére pedig ráhalmozzuk az almát. Az alma körül lekenjük felvert tojással, és ráhajtjuk a bevagdosott téglalap-felet. A szélét alaposan lenyomkodjuk, a tetejét is megkenjük tojással, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. szép barnára sütjük, porcukorral megszórva kínáljuk.



4 megjegyzés:

Belli írta...

Nyami-nyami-nyami....Nagyon jól néznek ki! Ügyes vagy! :)

Gonda Hajnalka írta...

Tyű csak most látom milyen gusztát sütsz te itten !!!! Nyami!!!
Pusz

Unknown írta...

Kedves Ditti!
Ez valami isteni finom lett és rém egyszerű! :)
Tegnap rábukkantam, ma meg is sütöttem, köszönöm!

Ditti írta...

Köszönöm lányok a kedves szavakat! :) Reni! örülök, hogy kipróbáltad,sikerült és hogy ízlett! Szerintem is mennyei! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...