2012. augusztus 4., szombat

Kelkáposzta leves

Egy kis fej, zsenge kelkáposzta már eléggé szottyadni kezdett, és mivel nem szerettem volna kidobni, inkább finom levest főztem belőle.
És mivel nyár van, nem csináltam túl "testesre", de aki úgy jobban szereti (vagy amikor beköszönt az ősz) füstölt kolbászkarikákkal, füstölt sonkával tartalmasabbá tehető.


Hozzávalók:

  • 1 kis fej kelkáposzta 
  • 3 közepes fej burgonya
  • főtt, füstölt császárszalonna
  • virsli vagy párizsi
  • frissen őrölt bors
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • kevés olaj vagy zsír
  • 2 gerezd fokhagyma nagyon apróra vágva
  • pirospaprika (ha kolbászt teszünk bele elhagyható, mert szép piros lesz a kolbászból kifővő paprikától)

A kisebb darabokra vágott kelkáposztát és a felkockázott burgonyát az apró darabokra vágott császárszalonnával feltesszük főzni. Sóval és borssal fűszerezzük.
Amikor megpuhult, pirospaprikás, fokhagymás rántással sűrítjük be
Végül virslikarikákkal vagy párizsikockákkal még 1-2 percig forraljuk, és kész is.

Én tejföllel szeretem :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...