2012. július 22., vasárnap

Hópehely kifli

Réges-régi jól bevált recept mama kézzel írott füzetéből. :)

Hozzávalók:

Tésztához:
  • 60 dkg liszt
  • 6 dkg porcukor 
  • 26 dkg zsír (30 dkg az eredeti receptben)
  • 5 dkg élesztő
  • csipet só
  • 1 tojás
  • kevés tej az összeállításhoz
Töltelékekhez:
  • darált dió vagy darált mák,amit az alábbiak szerint ízesítünk: annyi dkg cukrot adunk hozzá, amennyi a dió/mák, emellett adunk hozzá ízlés szerint mazsolát,citromhéjat, vaníliás cukrot és annyi vizet, hogy épp nedves legyen, de figyeljünk, hogy ne legyen lucskos, mert akkor kifolyik!
  • fejtett meggy
  • sűrű, kemény lekvár
  • gesztenye stb.
A tészta hozzávalóit a tejet kivéve alaposan összemorzsoljuk, majd annyi tejjel, amennyit felvesz könnyen nyújtható tésztát gyúrunk, két gombócot formázunk belőle.
Kb. 2-3 mm vékonyra kinyújtjuk, tetszés szerint pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, megtöltjük és feltekerjük, vagy félbehajtjuk, de vághatunk belőle négyzeteket is, amit töltés után átlósan feltekerünk, és kifli alakúra formázunk.
Tölthetjük az egészet egyféle töltelékkel, de variálhatjuk is.
Ha az egész adagot dióval szeretnénk megtölteni, akkor kb. 30-35 dkg darált dió kell bele.
Még melegen porcukorba forgatunk minden egyes darabot külön-külön. 
Sokáig elálló, egyszerű, de nagyszerű aprósütemény.




Én most dupla adagot sütöttem, 30 dkg diót, 15 dkg mákot használtam, 8 cm átmérőjű karikával szaggattam, és így lett 156 db: 88 db diós és 48 db mákos rudacska és 24 db meggyes süti (ez utóbbi félbehajtva) készült.
Érdekes, hogy míg az első adagból 83 db-ot, a másodikból csak 77 db-ot tudtam kiszaggatni (ugyanis nem egyszerre gyúrtam be a két adagot). Ebből is látszik, hogy nem mindegy, milyen vékonyra nyújtjuk a tésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...