2017. január 8., vasárnap

Túrós-karamellás-körtés pite

A receptet itt találtam, de tekintettel arra, hogy volt még itthon kézműves gyömbéres körtelekvár és kb. 3 evőkanál tejszín is, ezeket felhasználva picikét módosítottam rajta. Az idő is sürgetett, így gyorstempóban készült, és én már langyosan falatoztam belőle...nagyon-nagyon finom,  egyszerű sütemény, finoman különleges, nem hivalkodó, mégis ünnepies. Ajánlom szeretettel. :)


Hozzávalók:

A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 8 dkg porcukor
  • 15 dkg hideg vaj
  • 1 egész tojás
A túrós töltelékhez:
  • 25 dkg túró
  • 1 cs vaníliás puding
  • 3 dl tej
  • 8 dkg cukor (én 3 ek nyírfacukrot használtam)
  • 1 cs. vaníliás cukor
A tetejére:
  • pár szem körte
  • baracklekvár (nálam gyömbéres körtelekvár)
  • 5 ek méz
  • 1 dl víz
  • 2-3 ek tejszín (elhagyható, én azért tettem bele, mert épp volt otthon egy bontott doboz)

A vajat felkockáztam, majd a tészta hozzávalóival gyorsan összedolgoztam. Én két folpack között azonnal nyújtottam (hogy ne kelljen lisztezni), a piteformába simítottam, és amíg a töltelék elkészült, a hűtőben pihentettem.
A töltelékhez a 3 dl tejben a pudingot a cukorral megfőztem, a tűzről levéve 2-3 percig kevergettem, hogy hűljön, majd hozzáadtam a vaníliás cukort és a túrót, alaposan kikevertem.
A tésztára simítottam a túrós tölteléket, megkentem lekvárral, majd a magozott és hámozott körteszeleteket rátettem, és készre sütöttem. (Nem szükséges hámozni, de a mi körténk már elég csoffatag volt.)

Amíg a süti hűlt, elkészítettem a karamellt. Ehhez a mézet aranybarnára pirítottam egy lábosban, majd hozzáadtam a vizet, és tovább főztem, míg visszasűrűsödött. Hozzáadtam a tejszínt, ettől finomabb lett az íze ugyan, de kissé darabos lett (kicsapódott), sebaj. A langyos sütire öntöttem.

Mikor kihűlt, akkor szeleteljük és fogyasszuk egészséggel! :)



4 megjegyzés:

Anikó írta...

Ez nagyon finom lehet! :)

George71 írta...

:-) Végre újra élet a blogon :-))

Ibolya írta...

De jó hogy újra itt vagy! :)

Ditti írta...

KÖSZÖNÖM! Édesek vagytok, azt hittem már mindenki elfelejtett. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...