2015. április 27., hétfő

Citromos kocka

A facebookon jött szembe velem ez a recept, és mivel minden volt hozzá itthon, múlt hétvégén ki is próbáltam.
Nagyon egyszerű, gyakorlatilag elronthatatlan süti, az "úri" fajtából. Értem ezalatt, hogy ebből nem eszik meg az ember lánya egy tányérra valót, mint mondjuk hókifliből. Ez a süti nagyon tömény, nagyon citromos, nagyon fenséges, és tea vagy káve mellé egy, maximum két darab bőven elég.
Ajánlom mindenkinek, aki rajong a citromért, szereti a modern, de egyszerűen elkészíthető sütiket.



Hozzávalók 16 darabhoz:

Tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 1 kk só
  • 5 ek porcukor
  • 3 citrom reszelt héja
  • 25 dkg vaj
Krémhez:
  • 4 db tojás (nagy)
  • 25 dkg cukor
  • 3 citrom leve
  • 2 evőkanál liszt
A tésztához a vajat leszámítva mindent összekeverünk, majd a vajat is hozzáadva elmorzsoljuk. Sütőpapírral bélelt, 25x25 cm-es tepsibe nyomkodjuk a tésztát. Én egy egyenes falú pohárral kicsit végiggörgettem rajta, hogy egyenletesebb legyen a felszíne.
Bedugjuk a sütőbe, és addig sütjük, míg szép színt nem kap a felszíne, közben elkészítjük a krémet.
A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a citromlét, és beleszitáljuk a lisztet is.
A megpirult tésztára öntjük, visszatesszük a sütőbe és addig sütjük alacsony hőmérsékleten, amíg a teteje megemelkedik, és szépen összeáll, megszilárdul,
Ha kész, kihűtjük, szélét levágjuk, és 16 db egyforma kockákra vágjuk,tetejét porcukorral meghintjük.
Szerintem másnap még finomabb, mint frissen. :)


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...