2015. március 10., kedd

Madeira narancsos sütemény

Egy kedves facebookos ismerősömtől kaptam a receptet még 2013 karácsonya környékén. Végre-végre kipróbáltam és a kuglófformának is ez volt a felavatása. :)
A sütemény sokkal finomabb lett, mint reméltem, szinte nem is lehet abbahagyni. Egyszerű hozzávalókból igazi ünnepi sütemény készíthető.


Hozzávalók:
  • 175 g vaj és egy kevés a forma kikenéséhez
  • 1-2 evőkanál méz 
  • 3 db narancs (2 a díszítéshez, a harmadiknak meg a héja meg a leve) 
  • 175 g cukor 
  • 3 tojás 
  • 230 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
Vajazzunk ki egy nagyobb kuglófformát, majd csurgassuk bele a mézet.

Hámozzunk meg két narancsot (előbb a tetejét és az alját is levágjuk, úgy, hogy látszódjon a hús), aztán körbe-körbe, felülről lefelé irányuló vágásokkal megszabadítjuk a héjától, felkarikázzuk (én mondjuk előtte félbevágtam és így félkarikákat vágtam) és a kikent, mézzel megcsurgatott formába helyezzük a szeleteket.

A vajat és a cukrot habosra keverjük, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat, és végül a reszelt narancshéjat.
A sütőport elkeverjük  a liszttel, majd beleszitáljuk  a vajas masszába.  Adjunk hozzá annyi narancslevet, hogy lágy tésztát kapjunk.

A masszát a formába töltjük, és előmelegített sütőben (160 fokon) készre sütjük (tűpróba!)
Még melegen, óvatosan kiborítjuk a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...