2013. szeptember 22., vasárnap

Tarkedli

Jelentem, nagyjából sikerült utolérnem magam, igyekszem a sok-sok finomságot sorra lejegyezni nektek, amik az elmúlt időszakban készültek a konyhámban. Kezdjük ezzel az igazi szívet-lelket melengető finomsággal, a tarkedlivel. :)
A tarkedli nem más, mint a cseh fánk, és hihetetlenül egyszerű, olcsó és gyors finomság. Sokkal könnyedebb, mint a mi klasszikus fánkunk, és egészen egyszerűen nem-lehet-abbahagyni.
Egy nagyon kedves hölggyel régiségeket cseréltünk, így lettem ennek a csodás, masszív, nehéz, zománcos sosem használt tarkedli sütőnek a boldog gazdája. :) Pénteken hozta a postás, ma fel is avattam.
A recept a Nosalty-ról származik, tökéletes szerintem.


Hozzávalók (14 db-hoz):
  • 25 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2 ek cukor
  • 3 dl langyos tej
  • 1 db egész tojás
  • csipet só
  • kevés olvasztott zsír vagy olaj a sütéshez
Tálaláshoz.
  • porcukor
  • lekvár, dzsem tetszés szerint
A lisztet tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk, belemorzsoljuk az élesztőt, 1 evőkanál cukort adunk hozzá és kevés tejet, majd hagyjuk felfutni.
Ezután a többi hozzávalóval, a tejet apránként hozzáadagolva sima tésztává kavarjuk, fél órát pihentetjük
A tarkedlisütő mélyedéseit  kenőtollal vagy szilikonecsettel, zsírral vagy olajjal kikenjük, és 1-1 evőkanállal pakolunk a mélyedésekbe. Mindkét oldalát megsütjük, alacsony lángon.
A gázrózsára lehetőleg tegyünk vaslapot, akkor szépen eloszlik a hő (én mondjuk ennek hiányában is meg tudtam sütni, csak forgatni kellett a tésztát).
Porcukorral megszórva, lekvárral tálaljuk.
Finomságos!






7 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszták! Palacsintát sütöttem ma és pont eszembejutott hogy terkedlit milyen régen csináltam. Nagyon szeretjük.

trollanyu írta...

Tényleg nagyon finom a tarkedli, bár nem is emlékszem mikor sütöttem utoljára:) Régen még otthon volt egy ilyen sütőm nekem is. Örülök, ha ezentúl gyakrabban jelentkezel:)

Ditti írta...

Köszönöm! :) Trollanyu: igen, most már talán végre visszáll a régi rend. :) Igyekszem Titeket is bepótolni! :)

Névtelen írta...

Én nálam ez a fánk recept is, csak 1 kg liszthez 1 tojást adok és sokkal finomabb, mint a sok tojássárgás változat. Gyerekkoromban nagymamán még tojást sem tett a kelttésztákba és isteni finomak voltak. Lehet, hogy az idő teszi, mert ennek több mint 50 éve. Éva

Vicuska írta...

Elég régen készítettem utoljára, pedig szeretjük, elfelejtkeztem róla :) de szépek!

Unknown írta...

Szia, kisfiammal kitalált k, hogy sütünk, de csak szárított élesztő van itthon. Azzal is lehet? Mi változik a recepten? Köszi a választ!

Ditti írta...

Szia! Sajnos nem láttam a hozzászólásod, de azért most válaszolok, hátha más idetévedőt is érdekelhet: igen, lehet száírott élasztővel is dolgozni, egy zacskó általában 2,5 g friss élesztőnek felel meg, szóval kicsit kevesebb kell, mint egy zacskó. A szárított élesztőt nem szükséges felfuttatni, én a langyos tejjel és a cukorral elkeverem és mehet is a tésztába.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...