2014. december 27., szombat

Mézeskalács

Tesóm egyszer nagyon finom mézeskalácsot kapott karácsonyra, aminek még akkor elkértem a receptjét. Eljött az idő, és idén én is megsütöttem. Életem első mézeskalácsai. :) Ebből az adagból rengeteg mézeskalács lesz, én a 3/4-ét elajándékoztam, de még így is maradt belőle bőven nekünk a fa alatt majszolgatni.


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • fél cs. szódabikarbóna (én itt hibáztam, mert a nagy, Horváth Rozi féle szódabikarbónás zacskó felét szórtam bele, és ezért nagyon megkeltek a kalácsok. Ti a kis csomag felét szórjátok bele.)
  • 12,5 g fűszer: fahéj, szegfűszeg, szerecsendió, gyömbér ízlés szerint vagy konyhakész mézeskalács fűszerkeverék
  • 25 dkg margarin
  • 30-40 dkg méz
  • 25 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • kenéshez: 2-3 tojás sárgája
  • díszítéshez: 1 tojás fehérje+ 15 dkg porcukor

A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával és a fűszerekkel, közepébe mélyedést készítünk, belekockázzuk a margarint.
A mézet felforraljuk a porcukorral, és a lisztbe helyezett margarinra öntjük, hogy a margarin megolvadjon.
Ezután a két tojás sárgáját is hozzáadva összegyúrjuk a tésztát (még melegen), nyújtjuk és szaggatjuk, sütés előtt lekenjük felvert tojássárgával, és szép barnára sütjük
A díszítéshez a tojás fehérjét kemény habbá verjük, keverés közben, apránként hozzáadjuk a porcukrot. egy erősebb zacskóba kanalazzuk, aminek a csücskét levágjuk, és ennek segítségével díszítjük a kalácskákat.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...