2013. január 5., szombat

Lencsepüré

Két óriási mappányi, főleg Nők Lapja receptet gyűjtöttem össze az elmúlt években. Újév első napján ebből választottam Lajos Mari egyik receptjét, a lencsepürét a szokásos lencsefőzelék helyett. Hát igen, Lajos Mari receptjeiben még sosem csalódtam, most sem volt másként, nagyon finom lett. Én most sült oldalassal  tálaltam.


Hozzávalók:
  • 25 dkg lencse
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 db babérlevél
  • 20 dkg burgonya
  • diónyi vaj/margarin
  • 0,5 dl tejszín (én tejet használtam)
  • 4 dkg reszelt parmezán (én márkás olasz reszeltsajt keveréket használtam)
  • 1-2 kk mustár
  • 2 ek tejföl
  • bors

A megmosott lencsét 1,5 l langyos vízben 6-8 órára beáztatjuk, majd a megpucolt hagymával, fokhagymával és a babérlevéllel feltesszük főzni.
Közben a meghámozott, felkockázott burgonyát enyhén sós vízben megfőzzük. Ha kész, leszűrjük, összetörjük, és kevés vajjal vagy margarinnal, illetve a forró tejszínnel habosra keverjük.
A lencsét leszűrjük, kiszedjük a babérlevelet (hagymák maradnak!), majd egy merőkanál főzőlével együtt botmixerrel pépesítjük. Végül összekeverjük a krumplipürével, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a tejfölt, mustárt és parmezánt, jól kikeverjük.

Nyomózsákot használva a tálaláshoz a végeredmény nagyon gusztán mutat a tányéron!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...