2014. március 24., hétfő

Kolbásszal töltött sertéskaraj

Illéskrisz húsvéti játékot hirdetett, és ezúttal időben sikerült elkészítenem játékra szánt finomságot. Ezúton is köszönöm a lehetőséget a játékra!

Mivel sokan készítetek kaszinótojást, hozzá finom majonézes salátával a Húsvéti ünnepi asztalra, arra gondoltam, hogy ezekhez tökéletesen passzol az előre elkészíthető és a hidegtálon igen mutatós kolbásszal töltött sertéskaraj.
Korábban már készítettem ilyet, de nem került fel a blogra, mert nem lett elég zamatos, sőt, inkább fújtóra, nagyon szárazra sikeredett. Most azt hiszem megtaláltam a tökéletes módját az elkészítésnek. :) A recept saját, vigyétek bátran.

Hozzávalók:
  • csont nélküli sertéskaraj
  • a karaj hosszával azonos hosszúságú sütnivaló kolbász 
  • bors
  • piros arany (lehet csípős is, aki szereti)
  • fokhagymakrém, vagy zúzott fokhagyma
  • zsír
A karajt megmossuk, középen éles késsel felszúrjuk.
A sütni való kolbászt bevagdossuk, hogy sülés közben a zsírja ki tudjon folyni, és a hús szépen beigya, ezáltal zamatosabb legyen. (Én az apukám által készítettet használtam, ami ráadásul fagyasztott volt, de ez nem probléma, csak nehezebb bevagdosni.)
A bevagdosott kolbászt beledugjuk a karajba.
A húst kívülről sózzuk, borsozzuk, és jó alaposan bedörzsöljük fokhagymakrémmel és piros arannyal. Ne féljünk, hogy túl sós lesz, nem lesz az, vastag a hús.
Ezután nagyon alaposan fóliába bugyoláljuk (én 3 rétegben tekertem át), tepsibe tesszük, amit félig feltöltünk vízzel, és így dugjuk a sütőbe. Addig sütjük, míg a kést könnyen bele tudjuk szúrni (kb. 1 óra). Szükség szerint a vizet pótoljuk a tepsiben! (A sütő forró legyen, mikor betesszük, és miután a hús is átforrósodott, mérsékeljük a hőt.)
Ha megpuhult a hús, óvatosan kiemeljük, a tepsiből a vizet kiöntjük. Levesszük róla a fóliát, de a fóliában összegyúlt húslét  óvatosan visszaöntjük a tepsibe (nem túl sok lé, de zamatos), és visszahelyezzük immár fólia nélkül a húst a tepsibe. Teszünk alá 2 jó kanál zsírt is. Ezután már csak addig sütjük magas hőfokon, még a széle szép kérges nem lesz. 
Miután teljesen meghűlt, nagyon szépen szeletelhető.



Nem túl hosszú, de nagyon sok szelet vágható belőle, és nagyon laktató!

2 megjegyzés:

Erika írta...

Nagyon guszta és nagyon szeretjük!
Nálunk karácsonykor szokott lenni. Az a jó benne, hogy hidegen is fogyasztható.

Vicuska írta...

Régebben sokszor készítettem, szerintem nosztalgiázok egyet és betöltöm a karajt, amit vettem, mert annyira guszta és mutatós! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...