2016. február 14., vasárnap

Falusias sült csirkecomb (Stahl recept)

Ismét egy Stahl Judit receptet hoztam. Már többször elkészítettem, de fotózni csak most sikerült. :)
Ha gyors, egyszerű, mégis ünnepi hangulatú fogást készítenétek, ajánlom ezt a verziót a csirkecombra, és az illat, ami a konyhát körbejárja sülés közben, hmmmm.....
Készítettem már barátnőmnek is, amikor nálunk ebédeld, és még megbeszéltük az élet fontos dolgait, közben pillanatok alatt készült el a hús.
.


Hozzávalók:

  • 1 kg felső csirkecomb ( én alsót-felsőt vegyesen használtam)
  • 4 gerezd fokhagyma
  • só, bors 
  • friss kakukkfű ágak
  • 1,5 dl száraz fehérbor
  • 4 ek liba zsír (nálam sertészsír)

A fokhagymát megpucoljuk, vastagabb "tüskékre" vágjuk,
A combokat megmossuk, a fokhagymával 2-3 helyen megtűzdeljük, sózzuk, borsozzuk.
Egy serpenyőben a zsírt felforrósítjuk, a combok mindkét felét  pár perc alatt megkapatjuk (2-3 perc).
Ezután a combokat átrakjuk egy tepsibe, ráöntjük a visszamarad zsírt, aláöntjük a fehérbort, rádobjuk a kakukkfű ágakat (én még dobtam mellé pár pucolatlan fokhagymagerezdet is). Alufóliával lefedjük, és az előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük, majd a fóliát levéve róla 5-10 perc alatt  ropogósra sütjük.

Én most rozmaringos olívaolajon párolt répával és főtt krumplival és savanyúsággal tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...