2014. november 16., vasárnap

Gesztenyés aprósütemény

Az mondják, sok híres és közkedvelt étel úgy született, hogy a szakácsnak rögtönöznie kellett, mert valamilyen hozzávaló épp nem volt elérhető a spájzban, vagy az elkészítés során a munkafolyamat menete változott meg véletlenül. Vagy hirtelen kellett valamit készíteni abból, ami épp otthon volt.

Szombaton hópehely kiflit készültem sütni. Jó előre elterveztem, és azt is, hogy egy részét dióval, egy részét gesztenyével töltöm majd meg (karácsonyi főpróbaképp, mert gesztenyével még nem készítettem).
A lisztet már a tálba szitáltam, mikor kiderült, alig van otthon zsír. Sebaj, a hiányzó részt vajjal pótoltam.
Mikor már minden a tálba került, és csak az élesztőt kellett volna belemorzsolnom, akkor vettem észre, hogy élesztőből is csak 2 dkg árválkodik a hűtőben...agyvérzés helyett, gyorsan tettem bele egy teáskanál szódabikarbónát, és izgatott vártam, hogy ebből mi fog kisülni.

Hát a végeredmény, te jó Ég! Tökéletes! Soha ilyen finom aprósütit én még sohasem, sehol.... :)
Érdekes, hogy ilyen kevés változtatás is mennyivel finomabbá tudja tenni az amúgy is nagyon finom sütit.
Tölthető bármivel (az eredeti hókifli receptnél leírtak szerint) és sokáig elálló süti.


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor 
  • 13 dkg zsír
  • 13 dkg vaj (csak a vaj jó!)
  • 2 dkg élesztő
  • 1 csapott  teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 1 tojás
  • kevés tej az összeállításhoz
Töltelék:
  • ízesített gesztenyemassza (2-2,5 csomag)
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk annyi tejjel, hogy rugalmas tésztát kapjuk (az élesztőt elég belemorzsolni, nem kell felfuttatni).
A tésztát nagyon vékonyra nyújtjuk, kör alakú kiszúróval szaggatjuk, mindegyik közepébe kis adag gesztenyét halmozunk, félbehajtjuk, lenyomkodjuk. Sütőpapírral bélelt tepsin világosra sütjük, még forrón, egyesével vaníliás porcukorba forgatjuk.







2 megjegyzés:

Okki írta...

Látod, van jó oldala is, hogy nem volt otthon minden hozzávaló. Ellenkező esetben lehet, hogy soha nem sikerült volna ilyen finom aprósütit sütni. :)

Vicuska írta...

Okki szavait tudnám csak megismételni :), így nem is írok semmit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...