2014. április 8., kedd

Almás-grízes régimódi lepény

Boldog kuktától választottam ezt az egyszerű, hagyományos, nagyon finom almás süteményt. Csak ajánlani tudom. :)
Annyit változtattam csupán, hogy én 2 egész tojást és 1 tojás fehérjét tettem a tésztába, és a kimaradó sárgájával kentem ment a tetejét.


Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 20 dkg zsír
  • 3 ek. tejföl
  • 3 db egész tojás (nálam 2 egész + 1 tojásfehérje)
  • 4 ek. porcukor
  • csipet só
töltelékhez:
  • 1 kg pucolt, reszelt alma
  • 20 dkg búzadara
  • 1 tk. fahéj
  • 1 db citrom leve 
  • 15-20 dkg cukor 
kenéshez:
  • 1 tojás sárgája
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk,  két részre osztjuk, majd betesszük a hűtőbe pihenni amíg a töltelék elkészül.
A töltelék hozzávalóit összekeverjük egy lábosban, majd pár perc alatt összefőzzük.
Egy tepsit kikenünk, a kinyújtott tésztát belesimítjuk,eloszlatjuk rajta a tölteléket, majd befedjük a másik lappal. Megszurkáljuk és megkenjük tojássárgájával, végül előmelegített sütőben készre sütjük.



A megmaradó almahéjból, és kifacsart citromhéjból almateát főztem.

1 megjegyzés:

trollanyu írta...

Igazi nagymamás sütemény, jó sok töltelékkel, nagyon jól néz ki:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...